Influencer Marketing presupune plasarea de produse sau servicii pe rețelele de socializare printr-un influencer. Deși un influencer poate aduce o credibilitate și o voce brandului tău pe care, altfel, te-ai strădui să o construiești de unul singur, tipul de influencer pe care îl abordezi, dar și campania implementată pot schimba complet rezultatele obținute.
Înainte de a te hotărî să implementezi o campanie de influencer marketing, este foarte important să iei în considerare audiența potențialilor influenceri cu care să colaborezi, dar și aria de produse sau servicii pe care au credibilitate. Însă, în acest articol vom trece în revistă tipurile de campanii pe care le poți implementa în colaborare cu o astfel de voce.
1. Event coverage
Campaniile de event coverage sunt unele dintre cele mai eficient strategii de influencer marketing. Dacă brandul tău organizează un eveniment, de la evenimente de timp liber, până la workshop-uri de specialitate, influencerii sunt ideali pentru a-ți propulsa evenimentul către noi audiențe.
Acest tip de campanie presupune ca influencer-ul să promoveze evenimentul în prealabil, dar și să creeze conținut pe parcursul evenimentului. O funcție foarte utilă este cea de postare colaborativă disponibilă pe Instagram, care presupune o creștere asigurată în engagement pe pagina ta.
Un exemplu de event coverage este straw_hat_goofy, un cont concentrat pe recenzii de film, care primește adesea invitații la premiere, în schimbul postării unor recenzii despre filmul în cauză.
2. Cadouri
Conform Digital Marketing Institute, 46% dintre consumatori își aleg produsele în funcție de recomandările influencerilor. În schimbul primirii unui produs sau al unui serviciu gratuit, un influencer promovează acel produs sau serviciu pe pagina personală.
Este important ca, pentru acest tip de campanie, să oferi influencer-ului informații despre produs: ce îl deosebește de brandurile concurente, care sunt beneficiile produsului etc.
Un exemplu este Antonia, o prezență foarte puternică pe social media, care face constant campanii de tip gifting, fie că este vorba de colaborări cu branduri de beauty sau take-away. Una dintre campaniile recente ale Antoniei, este cea cu Popeyes, firmă de fast-food delivery.
3. Video
Campaniile video de influencer marketing presupun să filmezi video-uri de prezentate și promovare pentru produsele sau serviciile tale, în care fața acestui tip de reclamă să fie un influencer. Aceste video-uri pot fi foarte ușor adaptate pentru toate platformele, de la Tiktok și Instagram (care, mai nou, valorizează conținutul video: reel-urile), până la Facebook sau YouTube, în funcție de ce gustă audiența ta.
Un exemplu este Penny care, pentru a face reclamă la un nou lanț de caserole, a filmat un astfel de video cu bucătarul și influencer-ul Nicolai Tand.
Reclama a circulat, spartă în segmente mult mai scurte și pe platforme precum Tiktok. Astfel de campanii nu trebuie produse cu tehnicieni profesioniști, ci pot fi filmate chiar și pe smartphone-ul tău.
4. Giveaway
Giveaway-urile funcționează cel mai bine în colaborare cu un influencer. Pot fi făcute atât ca postare colaborativă sau ca postare unică, pentru care influencer-ul cu care lucrezi să facă materialele vizuale potrivite.
Sigur ai mai văzut astfel de campanii, dar, dacă nu, se bazează pe niște pași care trebuie urmați pentru a fi eligibil să intri într-o tombolă pentru câștigarea unui produs sau serviciu. Acești pași sunt, de obicei, să urmărești atât brandul, cât și influencer-ul, să dai share la postare cu tag paginii etc. Toate au rolul de a mări engagement-ul paginii tale și de a genera noi potențiali clienți.
Un exemplu de astfel de campanie este cea dintre EpilSpecialist, o clinică de epilare definitivă și influencer-ul @denisavalentinaaa , căreia i-au fost oferite ședințe gratuite de epilare definitivă, în schimbul colaborării cu brandul.
Nu uita să faci clar în materialul vizual pe care îl folosești pentru implementarea campaniei că este vorba de un giveaway.
Bonus:
În momentul în care te hotărăști să implementezi o campanie de influencer marketing, indiferent de tipul campaniei, este recomandat să ții cont de câteva lucruri.
- Fii prezent pe canalul influencer-ului
- Dezvoltă relații stabile cu unul sau un număr mic de influenceri care să devină „fața” brandului tău
- Nu fi vag în momentul în care abordezi un influencer: despre detaliile campaniei, produsului sau brandului tău
- Nu fi un control-freak: influencer-ul cu care colaborezi își cunoaște cel mai bine propria audiență și abordările care dau rezultate pe canalul personal