Grafica de reclame, fie că este un proiect în Canva sau un render stufos în InDesign pentru graficianul tău, funcționează eficient după câteva principii simple. În acest articol, măsurăm eficiența în rată de conversie: de la întâmpinarea cu primul click sau articol de blog, până la cumpărarea produsului sau serviciului tău de către un potențial client.
1. Ține cont de linia grafică existentă
Brandingul este acel termen un pic vag pentru care agențiile de marketing te taxează nejustificat de mult. Dar, ce înseamnă brandingul? Consistența pe care firma ta o are în prezența online și offline. În ceea ce privește grafica, asta presupune folosirea acelorași elemente din comunicările anterioare: logo, font, culori de bază și poze sau ilustrații similare (încadrate și în identitatea brandului).
Clientul care cumpără de la prima interacțiune cu brandul este o întâmplare. În mod normal, el trebuie mai întâi familiarizat cu serviciul sau produsul și, gradual, capătă încredere în brandul tău. Dar pentru asta, trebuie să-i faci munca mai ușoară și să faci clar că articolul de blog pe care l-a citit acum două săptămână este de la aceeași firmă care are, acum, o promoție.
Dacă te-aș întreba acum, ai ști să-mi spui culorile Google, Orange sau Starbucks?
2. Nu încărca grafica
O greșeală uzuală a multor antreprenori este alegerea de a aglomera grafica unei reclame cu foarte multe informații pe care ei le consideră relevante. Însă, cea mai eficientă reclamă este una aerisită, cu un text scurt și la obiect, care nu distrage atenția de la mesaj. Lasă detaliile să rămână o curiozitate pentru următoarea etapă de vânzare.
Mai sus, un exemplu de comunicare eficientă, care nu se încurcă în prea multe cuvinte sau elemente de grafică. Așa cum se spune: Less is more.
3. Alege fonturi lizibile
O altă greșeală comună este aceea de a avea impresia că ”deosebit” vinde. Sigur, nu e o idee bună să reciclezi același copywriting pe care îl folosește toată lumea din branșa ta. Dar, un potențial client nu are răbdare să deschifreze text. Mesajul trebuie să se citească repede și cu ușurință. Iar, în caz că ai mai mult de o linie de text, e important să creezi o ierarhie vizuală prin plasament sau mărimea fontului.
4. Folosește-te de contrast
Când faci grafica unei reclame, sunt două tipuri de contrast pe care trebuie să le iei în considerare. Contrastul între text și poză/culoarea graficii: care nu trebuie să împiedice citirea. Și contrastul între grafica reclamei și pagina pe care apare: de exemplu, dacă faci reclama pe Facebook, o poză albă pe un feed-ul Facebook gri deschis performează mai prost decât o poză care crează contrast cu feed-ul.
Întreabă-te dacă grafica ta ți-ar fura ochii, văzută pe News Feed.
5. Reclama potrivită pentru audiența potrivită
Fiecare produs sau serviciu are un ton specific, o reclamă pentru o grădiniță nu va avea niciodată aceleași poze, ilustrații sau text ca o reclamă de recutrare la o multinațională. Nu pierde niciodată din vedere cui îi scrii (avatarul de client), dar, la fel de important, întreabă-te:
Dacă aș vedea această reclamă pe feed, aș știi că e la un salon de beauty? Less is more nu înseamnă ambiguitate. Un potențial client are nevoie să știe nu doar că i se comunică de la același brand, dar și care e domeniul de activitate.
Urmărește pagina Digital Heart pentru unul dintre următoarele noastre articole: tipuri de reclame și specificul fiecăreia. Tot ce te costă e mai puțin timp decât cel în care îți bei cafeaua de dimineață.